AGORA mokyklos ugdymo pagrindas – keturios kolonos:
AGORA mokyklos ugdymo pagrindas – keturios kolonos:
Kiekvienas vaikas yra unikalus, nepakeičiamas ir vertingas pats dėl savęs. Doros lyderystės (gražiausių charakterio savybių) ugdymas padeda vaikui tapti geriausiu savimi ir būti laimingu.
Charakterio ugdymas – tai dar vaikystėje įgyjami dorybių, socialinio bei emocinio intelekto pamatai. Charakterio ugdymas padeda vaikui lavinti teigiamas nuostatas, savimonę, savitvardą, gebėjimą kurti ir palaikyti sveikus ir bendradarbiavimu grįstus santykius, atsakingą sprendimų priėmimą, skleistis gražiausioms vaiko charakterio savybėms – drąsai, kūrybingumui, rūpestingumui, iniciatyvumui, pagarbai, dorai lyderystei.
Dvasingumas – svarbi charakterio ir asmenybės dalis. AGORA mokykloje vaikai ugdomi pagal katalikų tikėjimo vertybes.
Kas lemia charakterio programos veiksmingumą?
Mokykloje laviname bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, kurios bus reikalingos vaikams ateityje. Dirbame pagal naujausias LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos patvirtintas pradinio ugdymo bendrąsias programas.
Mokėjimas mokytis – savarankiškas, už savo mokymąsi atsakingas žmogus, kuris geba kelti ir pasiekti mokymosi tikslus.
Komunikavimo – mokantis bendrauti, gebantis keistis informacija žmogus, valdantis žodinius ir nežodinius informacijos perteikimo, gavimo ir supratimo būdus.
Pažinimo – smalsus žmogus, kuriam rūpi patirti pažinimo džiaugsmą, perprasti naujus dalykus.
Socialinė – sąmoningas, atsakingas ir aktyvus bendruomenės narys, gerbiantis kitus asmenis, mokantis tinkamai su jais bendrauti ir bendradarbiauti.
Iniciatyvumo ir kūrybingumo – žmogus, pasitikintis savo kūrybinėmis galiomis, gebantis naujai pritaikyti turimą informaciją, kelti naujų idėjų ir jas realizuoti.
Asmeninė – orus, savimi pasitikintis, sąžiningas ir atsakingas žmogus, nebijantis susidurti su sunkumais, mokantis juos įveikti, vertinti save ir savo poelgius.
Lietuvių kalba ir matematika – tai mokymosi pagrindas – dėmesys skaitymui ir rašymui, minties raiškai, žodyno turtinimui, logiškam matematiniam mąstymui.
Užsienio kalbų mokymas – nuo pirmos klasės mokoma sustiprinta anglų kalba, nuo antros klasės siūloma antroji užsienio kalba – ispanų.
Technologijų išmanymas – informacinių skaitmeninių technologijų gebėjimų lavinimas naudojant elektroninę mokymosi aplinką. Ugdome vaikus tikslingai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis, kaip pagalba mokymuisi ir darbui – kad praleistų su įrenginiais tik tiek laiko, kiek būtina ir nepamirštų supančio pasaulio.
Pasaulio pažinimas – vaikai gauna gamtamokslinį ugdymą, kuris vykdomas per tyrinėjimą ir eksperimentavimą, fenomenais grįstą ugdymą, ekskursijas, mokymąsi mokykloje ir už mokyklos ribų.
Fizinis ugdymas – vaikai sportuoja kartu su treneriu, eina į žygius, aktyviai leidžia laiką per pertraukas. Ugdome sąmoningą požiūrį į savarankišką mankštinimąsi, aktyvų gyvenimo būdą. Mokyklos teritorijoje yra didelis kiemas gamtos apsuptyje aktyviam laiko leidimui lauke, o šalia – stadionas sportui.
Menas, kultūra – kreipiame ypatingą dėmesį meniniam ir kultūriniam ugdymui. Užsiėmimus vaikams veda meno sričių atstovai.
Mokymo ir mokymosi procese integruojame ir tokius metodus kaip Fenomenais grįstas ugdymas (PhBL), STEAM metodai, Projektinės veiklos. Šie metodai turi teigiamos įtakos vaikų motyvacijai mokytis, jų dėka vaikai gali tyrinėti realaus gyvenimo reiškinius, taikyti ir integruoti savo turimas žinias iš įvairių sričių ir disciplinų, įgyvendinti savo idėjas ir projektus. Taip ugdomas vaikų kūrybingumas, novatoriškumas, kultūrinė kompetencija, viešo kalbėjimo gebėjimai, o kartu bendruomeniškumas, lankstumas, mokėjimas spręsti ir veikti neapibrėžtose situacijose.
Gera emocinė atmosfera mokykloje ir asmeniškas žvilgsnis į kiekvieną vaiką prisideda prie vaiko emocinės gerovės, saugumo jausmo ir yra pamatas vaiko augimui ir tobulėjimui. Vadovaujamės individualiu ir visapusišku požiūriu į kiekvieną vaiką ir siekiame, kad kiekvienas vaikas augtu savo tempu ir duotu iš savęs tiek, kiek maksimaliai gali. Tai bendras mokinio, mokytojo, mentoriaus ir tėvų darbas, prie kurio prisideda mokykloje puoselėjama santykių kultūra. Diferencijuojame užduotis, veiklas, atsižvelgdami į vaiko mokymosi stilių, tempą, gebėjimus.
*
Darželis ir mokykla turėtų būti vieta, kur augantis žmogus išmoksta savarankiškumo, įskaitant ir gebėjimą planuoti savo mokymąsi, tobulėjimą; kur jis išmoksta mąstyti, būti kūrybišku, dirbti efektyviai ir bendradarbiauti su kitais.
Kūrybiškumas leidžia žmogui atrasti, kuriuos savo talentus verta puoselėti, rasti įrankius iškylantiems iššūkiams įveikti, nebijoti prisiimti atsakomybę, o nesėkmes priimti kaip pamokas, leidžiančias tobulėti ir augti kaip asmenybei.
*
Kuriame pasitikėjimo ir saugumo erdvę, kurioje vaikai gali drąsiai atsiskleisti ir išreikšti savo talentus.
Skatiname veiklas, kurios ugdo kūrybiškumą ir leidžia vaikams tyrinėti, kurti ir tobulėti. Pradinio ugdymo etape svarbu vaikams leisti išbandyti save per įvairias veiklas. Mokykloje siūlomas meninis ugdymas (dailė ir muzika), kulinarinės veiklos, žygių ir sporto užsiėmimai ir kt. Esame atviri organizuoti, tarpininkauti organizuojant būrelius pagal tėvų pasiūlymus ir vaikų poreikius.
Siekiame ugdyti žmones, kurie savo talentais ir žiniomis prisidėtų prie bendruomenės ir aplinkos, kurioje gyvena, saugojimo, puoselėjimo bei turtinimo, jaustų atsakomybę ne tik prieš save, bet ir prieš kitus.
Doros lyderystės ir charakterio ugdymas bei socialiai naudingi projektai, kuriuos įgyvendina mokiniai, padeda jiems realizuoti šį įsipareigojimą – dalintis talentais bei gebėjimais su savo aplinkos žmonėmis, jaustis savo mokyklos, miesto bendruomenės, šalies, pasaulio dalimi.